Laatste dagen in Namibië - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Namibië - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Namibië

Blijf op de hoogte en volg Sandra

27 Oktober 2016 | Namibië, Okaukuejo

Inmiddels zijn we thuis en wordt het hoog tijd ons laatste verslag te uploaden. Voor onszelf ook een mooie herinnering en we weten weer wat we allemaal gedaan hebben. De dagen van snel en we doen veel, zodat we soms bij a niet meer weten hoe het ook allemaal weer begon.

Op zondag hebben we een korte rit, slechts 180 km, naar waterberg.
Onderweg stoppen we bij een krokodillenfarm, waar krokodillen gefokt worden voor de verkoop van tassen, schoenen en riemen. We zijn vroeg bij onze lodge, omdat er in de middag een game drive naar de cheeta's is. Maar jammer genoeg niet op zondag.
Dan lekker niets doen en af en toe afkoelen in het zwembad.
'S avonds eten we met alle gasten aan een lange tafel, dat is heel gezellig en zo heb je meteen een mooi praatje. Het gezelschap bestaat uit Duitsers, Belgen en Nederlanders. Het is erg gezellig en voor ons doen gaan we laat naar onze kamer.

Maandag rijden we richting Windhoek, en onderweg bezoeken we de Africat foundation. Deze stichting zet zich in om boeren te leren hun vee te beschermen tegen leeuwen, cheeta's en luipaarden, zonder dat deze grote poezen worden afgeschoten. Dat gebeurde en gebeurt nog steeds.
Er zijn verschillende plekken van africat, ook in het noorden in de skeleton coast, waar men de desert lion volgt. Hier is ook de film vanishing kings gemaakt.
Tijdens ons bezoek gaan we ook op game drive in het park en zien we 4 cheeta's, erg leuk. Er is ook ander klein wild te zien, en ook weer giraffen.
Helaas geen luipaard gezien, maar de cheeta's hebben we van heel dichtbij benaderd.
Daarna door naar onze lodge, deze ligt in een park met klein wild en is erg luxe. Bij het zwembad grazen de wrattenzwijnen en struisvogels en in dit park zijn ook apen. We blijven hier 2 nachten om nog even te ontspannen en een dag niets te doen. Woensdag eerst nog wat luieren en daarna naar windhoek gereden voor een laatste maaltijd met game meat. Dat zullen we gaan missen, al dat lekkere vlees. Daarna op naar het vliegveld om de auto in te leveren, dat is zo gebeurd. Op onze rit naar het vliegveld kregen we zowaar een regenbui. Kunnen we alvast wennen.

Onze reis door Namibië zit erop, we hebben het fantastisch gehad, veel gezien en gedaan, de mensen en het land zijn bijzonder aangenaam en toegankelijk. Soms een beetje te warm voor onze begrippen, maar dat mag de pret niet drukken.
We hebben 3.505 kilometer in Namibië gereden, gelukkig zonder schade of lekke band.

Nu op naar de kou in Nederland.

Dank jullie voor jullie leuke reacties.

Dikke kus van Gerard en Sandra

• 29 Oktober 2016 - 11:05

B.Schild:

lieve San en Gerard,
    we hebben weer genoten van jullie belevenissen, heel leuk.
    maar na al dat lekkere eten wordt het nu weer sporten om
    de kilo,tjes er weer af te trimmen.
    We hebben alleen wat fopto,s gemisst, of heb ik wat verkeerd
    gedaan?
    Groetjes Tante Han en Oom Bob.

• 30 Oktober 2016 - 17:04

Ellen:

Het was een plezier om jullie belevenissen te mogen meebeleven.
    De foto's krijg ik vast nog te zien.
    Veel plezier thuis met nagenieten.