Warmwaterbaden en kustroute - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu Warmwaterbaden en kustroute - Reisverslag uit Akureyri, IJsland van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

Warmwaterbaden en kustroute

Blijf op de hoogte en volg Sandra

04 Juli 2022 | IJsland, Akureyri

De laatste dagen breken aan.

Na de inspanning eerst eens ontspannen in de natuurlijke warmwaterbronnen van Myvatn. Hier komt het warme water uit de grond, het ruikt wel zwavelachtig. We kunnen hier lekker badderen en het is heerlijk warm. In de middag maken we nog een mooie rit, naar de Dettifoss waterval en rijden verder omhoog naar de kust.

De dag daarop gaan we naar Husavik, hier zijn we ook begonnen. We bezoeken het walvis museum, zeer indrukwekkend om over de geschiedenis en de walvisjacht te lezen.

Het is prachtig weer geworden, voor IJslandse begrippen, en we strijken zelfs op een terrasje neer, heerlijk.

we rijden verder langs de kust omhoog en het uitzicht is prachtig.

Onze laatste dag breekt aan, s morgens eerst de camper leegruimen en na een laatste rit terug naar Akureyri, om de camper in te leveren. We hebben ruim 2500 km gereden in onze Hilux camper. Vannacht slapen we in een hotel, ondanks dat de camper goed beviel, is het heerlijk om de ruimte weer te hebben.

s Avonds gaan we in Akureyri heerlijk uit eten, sushi en vlees, en duiken ons bed in.

maandag vertrekken we naar huis en zit ons avontuur in IJsland erop. We hebben ervan genoten, de avonturen, het prachtige land en alle belevenissen.

Op naar de volgende trip !

Groeten,

Gerard en Sandra

• 04 Juli 2022 - 12:39

Olga:

Goede reis naar huis. Genoeg indrukken opgedaan en foto’s gemaakt. Ik zie een prachtig fotoboek aankomen.

• 04 Juli 2022 - 15:30

Vera: