Speuren naar wild - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu Speuren naar wild - Reisverslag uit Okaukuejo, Namibië van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

Speuren naar wild

Blijf op de hoogte en volg Sandra

24 Oktober 2016 | Namibië, Okaukuejo

Vrijdagochtend vertrekken we uit ons kamp en gaan richting Etosha. Dit park is ongeveer zo groot als Nederland.
Het eerste deel op weg naar Etosha is asfalt, wat een verademing.
We rijden het park in aan de westkant en in het park is het gravel waar de maximum snelheid 60 km per uur is. Onze lodge ligt zo'n 175 naar het oosten, dus we hebben een paar uurtjes te sturen.
Vanaf de weg zijn overal zijweggetjes waar aan het einde waterholes zijn waar, als het goed is, de dieren zich verzamelen. En bij de tweede waterhole zien we al tal van zebra's en giraffen en oryxen drinken. We rijden verder en even later spotten we een neushoorn.
Hoe leuk, we kunnen zelf ook rhino tracking doen.
Een paar waterplaatsen verder is een enorm schouwspel, eindelijk zien wij een olifant. Daarom heen enorm veel wild, zebra's, wildebeest, oryx, struisvogels, springbokken. En we zien een leeuw. Die gaat lekker aan de rand van het water liggen, en de dieren durven nu niet te drinken.
We staan hier wel een tijdje te kijken. Tot slot rijden we verder om nog een beetje bijtijds bij de lodge te zijn. Dit is hier een groot toeristencircus.
Ons huisje is weer prima en na opgefrist te zijn, gaan we eten. Eerst lopen we nog naar de waterhole van de lodge, en met de ondergaande zon zien we hier 8 olifanten die drinken en spelen in het water. Dit is het toetje van de dag!
Na het eten nog even kijken bij de waterhole en er drinken giraffen en er komt nog een neushoorn aan.

Zaterdag vroeg op pad, om weer wild te spotten en we hebben in het park weer zo'n 175 km voor de boeg en daarna nog eens 150 km naar onze lodge.
Ook nu zien we veel wild en ook veel leeuwen, die liggen vaak sloom onder de bomen in de schaduw. Met de verrekijker kunnen we ze goed zien. We zien ook olifanten, soms alleen en soms in kleine groepjes. Ze zien er stoffig uit, net als de omgeving. Dat komt ook omdat er geen water valt. We rijden ook naar de Etosha pan, een grote zoutvlakte van wel 100 km breed.
Het is een bijzonder gezicht en door de zon lijkt het alsof het bevroren water is.
Rond half 3 rijden we het park uit, want we moeten nog een stukje rijden.
Dat gaat gelukkig over asfalt, zodat we wel opschieten.
We hebben weer een mooie lodge met zwembad. Voor de verkoeling zwemmen, een cocktail erbij en 's avonds hier heerlijk gegeten ( spies van kudu, eland en hartebeest) met goede wijn aan de rand van de verlichte waterhole, waar weer allemaal klein wild rondhuppelt.
Dit was een feestje! Op naar morgen.

Groeten,
Gerard en Sandra

• 24 Oktober 2016 - 18:44

Ellen:

Wat bijzonder om die exotische dieren niet alleen te zien, maar ook te eten.

• 24 Oktober 2016 - 20:21

Ton En Linda:

Hoi lieve vakantiegangers,

Wat een avontuur beleven jullie!! We kijken uit naar jullie verslagen, zo leuk.
    Het is niet normaal wat jullie beleven, 'Floortje naar het eind van de wereld' is er haast niets bij.

Zoals Sandra in het zwembad ligt met de wildernis op de achtergrond, gewoon geweldig.

Om in de tv programma's te blijven; Gordon zou zeggen die willen 'Nooit meer naar huis'

geniet nog met volle teugen.

veel liefs van Ton en Linda enne.....pas op jullie zelf.

• 25 Oktober 2016 - 10:20

Dick Hazelof:

Mooie verhalen en heel wat kilometers om al dat moois te zien, en dan ook nog in alle luxe.
    om jaloers op te zijn. Geniet er van.

Dick

• 25 Oktober 2016 - 15:48

Gerda::

Op deze manier halen jullie de big 5 wel !! Prachtig, ik krijg er weer zin in !