Afrikaanse massage - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu Afrikaanse massage - Reisverslag uit Kamanjab, Namibië van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

Afrikaanse massage

Blijf op de hoogte en volg Sandra

22 Oktober 2016 | Namibië, Kamanjab

Dinsdagochtend vertrekken we uit Swakopmund en rijden langs de kust naar het noorden, om vandaar het binnenland in te trekken.
Onderweg stoppen we bij de Skeleton Coast en we gaan naar Cape Cross, waar duizenden zeeleeuwen liggen. Het stinkt daar wel.
De wegen worden slechter, het is nu overal gravel en naarmate we onze eindbestemming van vandaag bereiken, brandberg, hebben we heel wat gestuiterd en gehobbel en geslingerd achter de rug. We slapen hier in een eenvoudige lodge, een huisje met 2 bedden en douche en wc, maar het uitzicht is prachtig, op de bergen en hopelijk zien we de olifanten die hier huizen.
In het hoofdgebouw kunnen we eten, en hoe ver je ook in het binnenland bent, het eten is altijd goed hier. Helaas geen olifanten gezien, maar verder ook weer prima verblijf.

Woensdag een fikse rit voor de boeg en we willen ook stoppen in Twyfelfontein. Hier zijn rotstekeningen gevonden die tussen de 2400 en 6000 jaar oud zijn. Het is verbazingwekkend hoe men dit heeft gemaakt in de rotsen in de Middle of nowhere. De boer die dit ontdekt heeft, ontdekte ook een bron, en twijfelde eraan of het water nog lang zou stromen, vandaar de naam Twyfelfontein. Hoe simpel soms.
Na onze stop hier en hier een broodje gegeten te hebben, weer op weg. De weg wordt nog slechter, blij dat we een 4 x 4 hebben. De hele route hebben we free african massage.
Onderweg moeten we nog stoppen voor 4 overstekende giraffen.
Onze eindbestemming is een kamp in de consevancy van Damaraland, boven op de grootberg pass ( 1540 meter hoog). Dit is een beschermd gebied voor de zwarte neushoorn.
We moeten onze auto parkeren en worden dan opgehaald door de ranger van het kamp.
We rijden verder het land in en begrijpen waarom we hier zelf niet naartoe mogen rijden. Het is een en al rots, schots en scheef. We logeren hier 2 nachten in een koepeltentje op een stretcher met een bush douche en geen luxe, maar wel onder de sterren.
We zijn de enige gasten ( op wat zebra's na) en ' s avonds maken de Rangers een braai voor ons. Het heeft wel wat, zo in de openlucht. Zoveel charme. Eerst voelen we ons opgelaten, al die moeite voor ons, maar onze Rangers vertellen dat ze heel blij zijn dat mensen zoals wij naar hun kamp komen. Van de inkomsten kunnen ze meer werk verrichten voor het beschermen van de neushoorns in de conservancy.
Donderdag vroeg op, om 5.30 uur worden we gewekt om vroeg op pad te gaan om naar wild en vooral naar de neushoorns te speuren.
Wat een landschap, over de keien hotsen en botsen we en na ruim een uur hebben de rangers het spoor van een neushoorn gevonden. We gaan te voet verder en zien daar dit enorme beest. Machtig. Verder zien we veel zebra's, giraffen, kudu's, impala's en oryxen.
Na de lunch en de terugreis kunnen we bij een lodge nog lekker zwemmen, voordat we naar ons kamp terugrijden. Daar wacht ons een heerlijke maaltijd en met een wijntje op en rozig van de hele dag buiten, kruipen we ons tentje om voor een heerlijke nachtrust met de zebra's om ons heen.

Veel groeten, Gerard en Sandra

• 23 Oktober 2016 - 08:40

Ellen:

Lieve Gerard en Sandra,

Wat een prachtig avontuur. Ik geniet mee tijdens het lezen. Heel veel plezier nog.

Liefs van Ellen

• 23 Oktober 2016 - 09:31

Olga:

Weer zo'n mooi verslag/verhaal! We zijn er een beetje bij.

• 24 Oktober 2016 - 16:05

Gerda;:

Dag Sandra en Gerard,

dat is weer genieten ! Nu op naar de olifanten !