Kennismaking met Namibië - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu Kennismaking met Namibië - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

Kennismaking met Namibië

Blijf op de hoogte en volg Sandra

12 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Anchorage

Maandag was het dan zover, vanavond vliegen we naar Windhoek..
Op ons gemak overdag naar Frankfurt gereden, auto geparkeerd op de holiday parking en nu wachten tot we het vliegtuig in mogen om naar Windhoek te vliegen.
Prima vlucht gehad, niet veel geslapen, en op dinsdagmorgen om 6.30 landden we op Windhoek.
Er stond een taxi-chauffeur op ons te wachten om ons naar ons guesthouse te brengen. Onderweg al een paar kudu's gezien en het droge landschap. Water is schaars en het heeft al een paar jaar niet geregend in Namibië.
We waren al heel vroeg in ons guesthouse en konden gelukkig al de kamer in, om even bij te slapen. Daarna de stad in, stadswandeling gedaan met oude bezienswaardigheden en verhalen over de slavernij. Tijd voor een lunch, en er zijn genoeg restaurantjes. In de middag lekker relaxen bij het zwembad en gezellig zitten kwekken ( een schildje doen zoals Gerard het noemt) met andere Nederlanders voor wie de reis er al op zit.
En wij beginnen net ! Heerlijk! De eerste wijntjes en biertjes smaken al goed hier in de warmte.
Want warm is het, vandaag zo'n 36 graden.
Ook even zwemmen om af te koelen, het zwembad is afgedekt vanwege het tekort aan water en het water anders verdampt. Maar de meneer van de guesthouse opent het voor ons. Het schijnt dat de politie dit ook controleert en als je een onafgedekt zwembad hebt waar niemand in het water is, krijg je een boete.

In de avond gaan we eten bij joe's Beerhouse, een wereldberoemd restaurant.
We worden opgehaald met de taxi, nou taxi, een rammelende golf uit 1980, maar dat mag de pret niet drukken. In het donker hier op straat lopen is niet aan te bevelen.
Het eten en de wijn in het restaurant is heerlijk, Gerard heeft een bush fire: oryx, springbok en kudu en Sandra een zebrasteak. De sfeer in het restaurant is super relaxed en ook hier weer gezellig met Zuid-Afrikanen een praatje maken. Onze taxi haalde ons weer op, en heen en terug waren we met de golf 160 Namibische dollars kwijt, zo'n ongeveer€ 10. De prijzen van alle taxiritjes zijn 80 dollar, zo wordt je niet opgelicht.

Woensdag vroeg op, om 8.00 uur hebben we een meet en Greet met een dame van de touroperator. We krijgen alle informatie en routebeschrijvingen en daarna wordt onze huurauto afgeleverd, een Ford Ranger 4 x 4. Wat een bak. De meeste auto's hier zijn wit, blijven ze lekker koel.
Nu op weg, in Namibië rijdt men links, dus even wennen. De richtingaanwijzer zit ook andersom, dus regelmatig hebben we de ruitenwissers aan ipv de richtingaanwijzer. Ook even wat boodschappen doen, de warmte en droogte maken dorstig, genoeg water dus meenemen.
Onze eerste rit is zo'n 200 kilometer naar het zuiden, naar de Kalahari woestijn. Onderweg zien we al bavianen en struisvogels. Verder vooral dor gras en veel geiten. Onze lodge ligt in de woestijn, we slapen hier 2 nachten in een tent op houten palen. De douche en wc staan verderop en verbonden met onze tent via een loopbrug. Het is superstil hier en het uitzicht weids. We horen alleen maar vogels. Voor onze tent is een waterpoel en zien we impala's drinken. Met een wijntje in de schaduw voor onze tent genieten we. Straks nog een hapje eten en slapen, morgen is het weer vroeg dag voor een wandeling door de woestijn met hopelijk nog weer vele dieren.

Groeten,
Gerard en Sandra

• 12 Oktober 2016 - 22:39

Olga:

Leuk om mee te genieten!

• 13 Oktober 2016 - 10:14

Gerda:

Dag Gerard en Sandra, TOP dat ik met jullie mag meegenieten, jullie verslag begint bij mij ook weer te leven, ook bij Joe's gegeten !