Culinaire hoogstandjes en Kaapse wijnen - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu Culinaire hoogstandjes en Kaapse wijnen - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

Culinaire hoogstandjes en Kaapse wijnen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

11 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Zondagochtend eerst nog even rondkijken bij de lodge, daar was het toen we aankwamen veel te donker voor. Het ligt helemaal tussen de bergen van de Baviaanskloof, erg mooi.
Na het ontbijt weer op weg, op naar Oudtshoorn. Eerst nog over gravelwegen, maar na een uur weer asfalt, niet meer hobbelen en stuiteren , maar lekker soepel over de weg.
Het is niet zo'n lange rit en rond 1 uur zijn we bij ons guesthouse, een struisvogelfarm. We hebben 2 suites, echt super de luxe, heerlijk. De middag besteedt ieder voor zich, Gerard gaat golfen en de rest vermaakt zich met badderen, zwemmen, massages en lekker nietsdoen.
'S avonds eten we in her guesthouse, struisvogel staat er uiteraard op her menu. Zo heerlijk mals, het smelt gewoon op je tong. Helaas zijn we hier maar 1 nacht. Maandagochtend doen we eerst nog een farmtour met de eigenaar die vertelt over het fokken van de struisvogels en het leven in deze streek, die de Karoo genoemd wordt.

We gaan weer op pad, eindbestemming is Stellenbosch. Onderweg stoppen we bij Ronnie se sex shop, een maf tentje langs de weg, waar we de lunch nuttigen. We logeren vanavond op een wijnboerderij. Daar aangekomen doen we eerst een wijnproeverij en we zwemmen nog wat.
Hier ook weer heerlijk eten, de Zuid Afrikanen kunnen toch wel heerlijk eten bereiden.
Nu op naar Kaapstad. Eerst gaan we naar Hermanus aan de kust en hier zien we de walvissen zwemmen en springen. Wat een geluk hebben we, dat ze massaal springen. Echt heel leuk.
Aangekomen bij onze bed en breakfast, eerst even bijkomen en daarna naar het Victoria en Albert Waterfront. Hier is van alles te doen en te zien, een groot winkelcentrum, de haven , reuzenrad en tal can restaurantjes. Ook zie je hiervandaan de Tafelberg erg goed. We hebben geluk dat deze niet in de mist is.

De volgende dag gaan we naar Cape Point, het meest zuidelijke puntje van Afrika. Via Chapman Peak, een prachtige bergweg langs de kust, rijden we hiernaartoe. Wat is het hier toeristisch geworden in vergelijking met 7 jaar terug toen we hier waren.
Het is gewoon file rijden. Na de bekende foto's met het bord op naar de Lighthouse op cape Point. Hier lopen we wat rond en het is een beetje mistig, wat een apart beeld geeft, zo de rotsen half in de mist. Op de terugweg naar Boulders Beach, hier verblijven de pinguïns. Grappig gezicht om deze beesten zo op het strand te zien.
'S avonds gaan we heel sjiek uit eten bij La Colombe, een sterrenrestaurant vlakbij Kaapstad.
Het is een hele belevenis hier met alle verschillende gerechten en presentaties hiervan. We zitten ook hier weer heerlijk te eten.

En zo breekt de laatste dag aan. Op het programma staat nog de Tafelberg en dan op naar het vliegveld. Aan onze prachtige en afwisselende reis door Zuid Afrika komt een einde.

Veel groeten van de Vroompjes

• 11 Oktober 2018 - 04:55

Ellen:

Bedankt weer voor het delen van jullie belevenissen. Heb ervan genoten. Goede reis terug.

• 11 Oktober 2018 - 13:35

Dick Hazelof:

Weer een hele belevenis, een mooi verslag van wat jullie allemaal meemaken.
    Complimenten hoor.

Goede reis terug.