Zebra's en olifanten - Reisverslag uit Kimberley, Zuid-Afrika van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu Zebra's en olifanten - Reisverslag uit Kimberley, Zuid-Afrika van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

Zebra's en olifanten

Blijf op de hoogte en volg Sandra

04 Oktober 2018 | Zuid-Afrika, Kimberley

Maandag weer een flinke rit van zo'n 500 km voor de boeg. Eindbestemming is Mountain Zebra National Park, vlakbij het plaatsje Cradock. In Cradock eerst nog boodschappen doen, en vervolgens het park in. We hebben hier een family cottage, leuk huisje met keuken , zitgedeelte en TV. Aan het eind van de dag doen we een eerste rondje in het park en zien al veel beesten, voornamelijk klein wild zoals zebra, wildebeest en tal van antilope soortige dieren.
Het is wel slecht weer geworden, regen en onweer en heel veel flitslicht, het blijft een beetje hangen op de rand van het park. 'S avonds eerst lekker koken en eten en beetje TV kijken en vervolgens slapen maar.

De volgende ochtend zitten de apen voor het huisje. Na het ontbijt gaan we het park weer in, er zijn hier 3 routes die alleen geschikt zijn met de 4x4. Wat zijn we blij dat we die hebben, met de luxe auto had dat niet gelukt.
Nu rijden we prachtige wegen, het lijkt wel een aflevering van de gevaarlijkste wegen. Over keien en rotsen, door poeltjes, we hobbelen lekker met onze auto, gaaf dat dat kan.
We gaan ook op zoek naar de leeuwen en cheeta's , maar helaas spotten we die niet. Wel een hoop andere dieren, veel apen en kudu's en impala's, maar ook nieuw klein wild.
We vertrokken in de korte broek, maar het wordt erg koud, dus in de middag gauw een lange broek en een fleece trui aan.

Woensdag vertrekken we naar het Addo Elephant park, een rit van ongeveer 250 km. We komen rond de middag aan en na het inchecken eerst een broodje eten. We hebben hier 2 rondawels, dat zijn ronde huisjes met uitzicht op een drinkplaats. Erg leuk weer.
Dit park is een stuk toeristischer dan de andere wildparken, en en zijn ook meer voorzieningen.
S middags al op safari, het is hier heel groen, en we zien al een groepje olifanten. Even verder op komen de olifanten zo uit de struiken en zijn lekker aan het knabbelen. Ze lopen gewoon tussen en langs de auto's en als je je arm uit het raam zou doen, kun je ze bijna aanraken, zo dichtbij. Wat zijn sommigen groot ! Prachtig gewoon. Terug naar ons rondaweltje, en maar eens even de was doen, dat moet ook gebeuren. Met een drankje op het terras kijken naar de drinkplaats waar ook weer een olifant staat en later in het schemer komt er nog een buffel drinken.
Met ons diner en een wijntje of amarula erbij nog heerlijk nagenieten van deze dag.

Donderdagochtend worden we wakker van de schreeuw van de leeuw.
En ja hoor, achter de waterpoel in de struiken loopt de leeuw, hoe gaaf is dat. Gied begin van dierendag. Na het ontbijt gaan we op pad en we zien heel veel hartenbeesten, kudu's, zebra's en wrattenzwijnen. Verderop zien we olifanten, een heleboel, en er zijn er twee aan het vechten.
Nog meer olifanten zien we verderop en af en toe een eenzame olifant die loopt te knabbelen. Met recht het olifantenpark hier. We zien onderweg ook nog een leeuwin liggen, file van auto's erbij, maar toch goed kunnen zien. We rijden verder en komen een hele kudde buffels tegen, zo dichtbij en zo groot. Wat een enorme beesten zijn dat, geweldig dat we ze zo dichtbij zien.
Het is gewoon genieten. Terug naar onze rondavels om nog even in het zonnetje te zitten en er komt een hyena aanlopen om te gaan drinken in de waterpoel.

Baie mooie dag!

• 04 Oktober 2018 - 16:23

Rob & Shirl:

Wat een prachtige reis en wat leuk om te lezen!
    Lieve groeten aan allen vanuit warm Turkije❤️

• 04 Oktober 2018 - 17:26

Olga:

Het is zo net of wij erbij zijn! Mooi reisverslag. Waar blijven de giraffen, Sandra?

• 05 Oktober 2018 - 03:46

Ingrid:

Ik zie het allemaal voor me, wat een leuke verslagen. Zou er zo naar toe willen :-)

• 05 Oktober 2018 - 08:22

Dick & Margaret:

Dat zijn heel wat kilometers om al dat mooie wild te zijn. alle beesten op korte afstand te zien lijkt mij geweldig. Mooie tocht verder.

• 06 Oktober 2018 - 08:27

Oom Bob :

we hebben genoeten van je verslag, gfroeten oom bob tante han.