Fun at sea - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu Fun at sea - Reisverslag uit San Juan, Puerto Rico van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

Fun at sea

Blijf op de hoogte en volg Sandra

09 Juni 2018 | Puerto Rico, San Juan

We nemen een taxi naar de cruise terminal. Op zich is het een blok of 14 naar het westen, maar met je roltas lopen over straat is niet zo sociaal. Het is een hele uitdaging om door de straten van New York te rijden , wat een chaos en drukte. Aangekomen bij de cruise terminal kijken we onze ogen uit. Wat een groot schip. We hebben onze tas al moeten labelen met ons hutnummer. De tas zetten we buiten neer en wordt naar de hut gebracht. Vervolgens begint het inschepen. Na diverse controles lopen we het schip op. We komen binnen op dek 3, onze binnenhut ligt op dek 1 en bij de hut ligt ons pasje . Toegang tot alles en tevens betaalkaart. Prima hut. Ruim genoeg voor ons.

We gaan het schip naar eens verkennen, wat er allemaal is en ook waar. Enorm, 2 zwembaden, tal van restaurants, spa, fitness, winkels, casino, bioscoop, theaters, bars noem maar op. Om 4 uur is er de safety instructie. We hebben al een zogenaamd muster station toegewezen gekregen waar we moeten verzamelen in het geval van nood. De onze is in het casino. Na de veiligheidsinstructies gaan we een mooie plek op de boot zoeken. We installeren ons op het bovenste dek aan de voorkant want we gaan zo wegvaren uit New York.

Magnifiek, wat een belevenis. De captain luidt de scheepshoorn en daar gaan we. We varen over de Hudson rivier langs downtown Manhattan en het Vrijheidsbeeld naar de atlantische oceaan.

Op naar de caribean. We hebben in het restaurant een vaste tafel waar we kunnen zitten. We kunnen ook in het buffet restaurant eten. maar het sjieke restaurant is veel leuker en je kan hier a la Carte eten. Dat houdt de porties ook beperkt. De wijnkaart is ook prima, kortom goed aan ons besteed.

De volgende dag hebben we een hele dag op zee. We beginnen met een uurtje fitness, sporten kan geen kwaad met al dat eten aan boord. Er is werkelijk van alles te doen aan boord. Als je wilt, kun je de hele dag vermaakt worden.
Wij gaan naar een kookdemonstratie en de rest van de dag lekker luieren en zwemmen en zonnen. Wat vliegt zo’n dag voorbij. ‘ s Avonds is er elegancy diner, het verzoek om netjes gekleed te komen eten. Zo leuk om te zien dat de meeste gasten ook netjes komen, van gala tot kleurige caribean jurken.

Donderdag weer een zeedag en helaas is er woensdagavond een noodsituatie aan boord geweest. Hierdoor moest het schip van haar koers afwijken en richting de kust varen, Naar noord-west, zodat de helikopter van de US coast guard de patiënt naar land kon vliegen. Deze omweg kost een dag extra varen. Hierdoor kunnen we niet aanmeren in Grand Turk waar we vrijdagochtend zouden zijn. Het schip zet nu rechtstreeks koers naar San Juan, puerto Rico. Dit betekent voor ons dat we vrijdag ook de hele dag op zee zijn en jammer genoeg niet kunnen snorkelen en met de roggen zwemmen in Grand Turk.
Maar wij zijn oké en dat is het belangrijkste.

Aan het einde van de dag nog even actief in de sportschool en daarna dineren in ons restaurant. Op naar de volgende zeedag.

Groeten, Gerard en Sandra

• 09 Juni 2018 - 14:38

Han Schomakers:

Hoi Sandra & Gerard, tja, een noodgeval is niet te voorspellen. Jammer, maar welhaast onvermijdelijk met zo veel mensen aan boord. En ook jammer dat jullie de roggen misten. Volgens mij hebben jullie het toch erg naar jullie zin. Goed zo, want daar was de reis voor bedoeld. Ik ben bang... ...dat jullie al heel veel foto's hebben genomen... Die willen wij graag allemaal zien als jullie weer in Nederland zijn, met uitzondering van de pikante... natuurlijk... :-)

Nog heel veel plezier op de boot en met elkaar! Genieten!! Tot snel

Olga & Han

• 09 Juni 2018 - 14:53

Dick & Margaret:

Zo te zien zijn jullie op de juiste plek, lekker eten, luieren en genieten van zowel de omgeving als aan boord.
    Jammer van het noodgeval, maar dat komt best nog wel goed.
    Fijne reis verder

• 09 Juni 2018 - 15:39

Ellen:

Wat een paradijs. Heerlijk. Handig dat je zelfs kunt sporten. Dat verkleint de kans om zelf een noodgeval te worden. Heel veel plezier.