New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

New York

Blijf op de hoogte en volg Sandra

03 Juni 2018 | Verenigde Staten, New York

New York

Na 1,5 uur vertraging op Schiphol vertrekken we dan eindelijk naar New York. We hebben een prima vlucht en komen om half 2 s middags aan. Na de douane controle op naar de trein en metro om in een broeierig warm Manhattan uit te stappen.
Gauw naar ons hotel om even op te frissen en dan op stap.
We lopen via Rockefeller Centre naar Central Park. Hier lekker rondgesjouwd en op de terugweg langs Trump Tower gelopen.
De ruimte hierom heen is compleet afgesloten en wordt zwaar bewaakt, alleen de hoofdingang is vrij. Rare gewaarwording al die betonblokken en zware beveiliging.
We hebben trek gekregen en strijken neer op een terras bij een
Italiaans restaurant. We eten een lekkere pasta en nemen een wijntje. We zijn inmiddels zo'n 21 uur op en de wijn zakt goed in de benen. Gauw naar het hotel en lekker slapen.

We worden niet extreem vroeg wakker, zo rond 6 uur, dus dat valt alles mee. Na het ontbijt bij een plaatselijk tentje gaan we op pad naar Times Square.
Dit is goed te lopen vanaf ons hotel, zo'n 8 blokken verder, en het is redelijk goed weer. Niet zo warm en helaas ook niet zo zonnig. Om te lopen prima.
Vervolgens op naar het Grand Central station om met de metro naar Queens te gaan, naar Citi Field. We gaan naar de honkbal, de New York Mets tegen de Chicago Cubbs. Er moet ook een shirtje en petje gekocht worden, we moeten wel meedoen met de Amerikanen.
Met een hotdog op de tribune beleven de wedstrijd en alles wat eromheen gebeurt.
De wedstrijd is niet zo spannend, er wordt niet zo goed geslagen en de Mets verliezen met 0-2. Hierna lopen we nog naar Flushing Meadows Corona Park. Hier is het tennisstadion en de Unisphere, en vele Mexicaanse Amerikanen brengen hier hun zondag door.
Weer terug met de metro naar Midtown, en even bijkomen om vanavond lekker uit eten te gaan.

Groeten,
Gerard en Sandra

• 04 Juni 2018 - 14:24

Dick Hazelof:

Mooi dagje zo en een goed begin. Dat de boottocht ook goed mag verlopen.

• 04 Juni 2018 - 17:28

Han & Olga:

Hoi Sandra & Gerard, wat een druk programma hebben jullie gelijk! Wel leuk natuurlijk, maar na een lange reis en een tijdsverschil waren Sven en ik destijds redelijk versleten toen wij er net waren in New York. Als het goed is hebben jullie nu al de nodige dingen gezien. En? Naar het zin? Wij wachten geduldig jullie volgende blog af. Geniet maar lekker! Jullie hebt het verdiend!! Groeten van Olga & Han