Laatste dagen - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

22 Juni 2015 | Verenigde Staten, Anchorage

We zijn nog steeds in Homer en hebben voor vrijdag een halibut fishing op het programma staan.
We vragen een visvergunning aan en we zijn er klaar voor.
Met een boot gaan we de zee op , het is zo'n anderhalf uur varen, en de scheepsjongens hebben de hengels en aas al klaar staan. Grote hengels met flinke vishallen en een haring als aas.
De eerste gooi valt nog niet mee, maar daarna krijgen we de smaak te pakken.
Al gauw hebben we beet, beide een heilbot, Gerard een van 32 inch en Sandra van 29 inch.
Je mag maximaal 2 halibuts meenemen, waarvan een maximaal 29 inch mag zijn en de ander maakt niet uit. Je mag er wel meer vangen, maar dan moet je ze weer terugzetten.
Het optakelen is nog een zwaar werk, de vissen zijn ook erg groot.

Uiteindelijk hebben we er in totaal 6 gevangen, ieder 3, en nemen er 4 mee. De scheepsjongens fileren de vis en hee, wat hebben we veel, wel 16 mega filets.
Op de camping terug bakken we gelijk een filet, en wat is dat heerlijk, zo vers eet je dit niet vaak.
We delen ook maar vis uit, want dit krijgen we zelf nooit meer op en meenemen gaat een beetje lastig.

Op zaterdag vangen we de rit terug naar Anchorage aan, en zo'n 50 mijl van Anchorage zoeken we een camping uit. Een hele leuke, waar ' s avonds het kampvuur brandt, de campinghost sing along liedjes speelt en e gewoon met je glas wijn of biertje gaat zitten.

Zondag terug naar Anchorage, nog de laatste inkopen doen, en dan rest ons alleen nog alles inpakken, camper schoonmaken en deze maandag inleveren en naar het vliegveld.
Onze 3 weken Alaska zitten erop, het is omgevlogen, maar wat hebben we veel gedaan en heel veel indrukken opgedaan.
Straks de foto's sorteren en we kunnen terugkijken op een prachtige reis.

Aan al het goede komt een eind, ook aan onze verhalen.
Iedereen bedankt voor al jullie belangstelling, heel leuk en we spreken jullie weer in Nederland.

Laatste groeten uit Alaska,
Gerard en Sandra

• 22 Juni 2015 - 21:36

Dick En Margaret:

Nou dat is snel omgegaan die drie weken, een mooi avontuur en jullie hebben ons ook een beetje meegenomen in dat avontuur.
    En het mooie is ook het visserslatijn Inches in plaats van centimeters.

Het is nu in Nederland maandag 21:30 en waarschijnlijk zitten jullie in het vliegtuig op de weg terug.

Goede vlucht en tot binnenkort dan horen wij de verhalen nog wel uit jullie mond.

Groeten,
    Dick & Margaret

• 22 Juni 2015 - 21:46

Ellen:

Nog veel plezier de laatste dagen! Het was leuk om mee te genieten. Een goede reis terug.

• 22 Juni 2015 - 22:48

Olga:

Han en ik zitten ons te verbazen over hoe snel de tijd is gegaan. Niet te geloven. Wat zullen jullie veel te vertellen hebben. Jammer dat je die vis niet mee kunt nemen...
    De trein is vorige week al op Station Purmerend aangekomen, zo stipt, daar kan NS nog een puntje aan zuigen.
    Goede reis naar huis!

• 23 Juni 2015 - 08:54

Gerda Bindels:

hoi Sandra en Gerard,

Heel veel plezier en een hele goeie terug reis gewenst !

groet,
    Gerda