Serengeti - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu Serengeti - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

Serengeti

Blijf op de hoogte en volg Sandra

12 September 2013 | Tanzania, Karatu

Zondag 8 september

Na het ontbijt nemen we afscheid van de rangers, ze zwaaien ons uit en we gaan op weg naar de Serengeti.
Het is een lange rit daarnaartoe over slechte wegen.
Onderweg stoppen we in een dorpje voor koffie en praten wat met de lokale bevolking.
Als we net weer onderweg zijn, krijgen we pech met de auto, en Wambura rijdt terug naar de plaatselijke garage . Een houten hok en meer is het niet.
Alles wordt gerepareerd en we kunnen verder.
In de middag arriveren we in Serengeti en het is ongelooflijk hoeveel dieren hier zijn.
We hebben nog nooit zoveel wildebeesten en zebra's bij elkaar gezien.
De Serengeti is beroemd om de migratie van de wildebeesten, waarvan er hier zo'n 1,2 miljoen zijn. Ook zien we giraffen, olifanten en leeuwinnen die een zojuist gedode zebra opeten.
Dat is te gek om te zien, we zijn wel een half uur blijven kijken.
Even later zien we een poel met enorm veel nijlpaarden en daarna een dode buffel waarbij een leeuw de wacht houdt. Er komen jakhalzen aan, en de leeuw vliegt erop af.
Wat een machtsspel. Het is echt te gek om dit allemaal te zien.
Vervolgens naar ons tentenkamp, waar we weer een leuke tent hebben, net als in Lake Natron.
' s avonds weer een lekker diner en na afloop heerlijk bij het kampvuur gezeten.

Maandag 9 september

We hadden vannacht dierenbezoek in de tent : een muis. Deze was op zoek naar eten en heeft Sandra haar tas gesloopt om alleen een strip aspirine te bemachtigen.
Vandaag de hele dag game drive. Wat zien we weer veel, veel olifanten en giraffen, en ook heel veel leeuwen. We zien ook dieren die we nog niet gezien hebben, zoals cheeta's en ook een luipaard. Die zit in de boom en het kostte wel moeite om hem te zien, maar dat is gelukt.
Ook hebben we het visitorscentre bezocht om de geschiedenisvan de Serengeti te bekijken.
Het is een overweldigende dag met veel moois. Van al dat wildspotten  wordt je best moe, terug bij de tent even bijkomen met een Bush biertje.
En dan zit je heerlijk bij te komen na een Bush douche, brult ineens een leeuw vlakbij.
De Bush muziek is erg leuk.
We worden door de ranger opgehaald om naar de dinertent te gaan, waar we weer lekker eten.
En buiten de tent, op zo'n 15 meter graast een buffel, we zien en horen hem ook dineren.
Dat maakt deze avond weer heel speciaal.
En met deze indrukken eindigt ook weer deze dag.

Dinsdag 10 september.
Om half 6 worden we wakker van de geluiden. Eerst een voorbij galopperend beest, dan het gebrul van leeuwen, vervolgens gekrijs en  gejank, en het gehuil van een hyena. En dat alles vlak bij onze tent. We liggen stil in bed te luisteren en durven nog niet te gaan kijken in het donker. We begrijpen later dat de grazende buffel is gepakt door de leeuwen en dat de leeuwen zijn staart hebben afgebeten, en op het bloed komt de hyena dan af.
Maar de buffel geeft het overleefd. Wat een avontuur.
Na het ontbijt nemen we afscheid en gaan voor onze laatste gamedrive op pad.
We zien algauw weer een kudde buffels, en heel veel leeuwen.
Ook weer 2 luipaarden gezien, eentje lag lekker op een tak te luieren en ging later naar de grond.
Her is gewoon te veel om allemaal te vertellen.
Rond lunchtijd verlaten we de Serengeti en gaan op weg naar Karatu, waar we de nacht doorbrengen in een tent op palen met prachtig uitzicht over de vallei, alvorens we woensdag naar Zanzibar vliegen.

Hakuna Matata.
Gerard en Sandra

• 12 September 2013 - 18:56

Tom En Ingrid:

Zo'n muis hadden wij ook in Tanzania. Aan bijna alle medicijnen gesnoept. Sindsdien gaat dat mee in een broodtrommeltje.
    Maar wat we niet hadden en waar we héééééél jaloers op zijn, zijn de luipaarden. Hopelijk gaan we er één spotten in Kenia, maar jullie hebben ze alvast gezien!

• 12 September 2013 - 21:11

Olga:

Wat een mooie verhalen! Hier kun je nog heel lang met plezier aan terugdenken.

• 13 September 2013 - 08:21

Bianca:

Jeetje jongens wat een mooie avonturen! Geniet ervan ik kijk nu al uit naar alle mooie foto's.

• 13 September 2013 - 21:57

Astrid:

Het is dat je moe bent anders kun je niet eens slapen van al die geluiden en indrukken!

• 14 September 2013 - 14:16

Bert En Tineke:

Hoi Sandra en Gerard ,wat een geweldige reis maken jullie weer, geniet nu nog lekker na op Zanzibar.

Tot ziens