Het leven in Tanzania - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu Het leven in Tanzania - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

Het leven in Tanzania

Blijf op de hoogte en volg Sandra

11 September 2013 | Tanzania, Karatu

Vrijdag 6 september

Vandaag vertrekken we uit Karatu om naar Lake Natron te gaan. In het dorp moeten we tanken en even naar het postkantoor en gelijk komen allerlei mannetjes of je af of je iets wilt kopen.

Daarna rijden we door naar een dorp, waar we een rondleiding krijgen bij de lokale bevolking.
We bezoeken een rijstplantage, daarna een boerderij waar de mensen met de hand souvenirs maken, en waar je je toch ook verplicht voelt om iets te kopen.
Dan gaan we naar een bananenplantage, bezoeken een schooltje, en tot slot gaan we naar een bananenbrouwerij  waar we bananenbier proeven. En dat smaakt heel vies.

Na de lunch bezoeken we een Masai dorp, waar we toegezongen worden en waar de mensen dansen en Sandra mee moet dansen. De Masai zijn gehuld in rode en blauwe doeken en leven heel primitief met vaak alleen een kudde vee. We voelen ons heel erg decadent en eigenlijk ook niet op ons gemak dat we hier komen om foto's te maken en geld te geven.

We vervolgen onze reis over een 3 uur durende stoffige weg met lava en stenen, het is echt afzien. En er zijn zelfs tolpoorten. Niet voor het onderhoud aan de weg, maar bestemd voor de bouw van scholen.
Laat in de middag arriveren we bij ons kamp, wat overweldigend is.
We slapen hier in de middle of  nowhere in een grote tent met vast bed, chemisch toilet en douche, die met watertanks werkt die gevuld wordt door de rangers hier. Hoe gaaf is dat.
We zitten hier heerlijk en het eten dat geserveerd wordt in de dinertent is heerlijk, het lekkerste dat we tot nog toe geproefd hebben.
Een safari biertje erbij en deze dag kan in het geheugen als heel bijzonder.
De ranger begeleidt ons naar onze tent, waar we in ons bed kruipen.

Zaterdag 7 september.

We hebben niet zo goed geslapen, misschien omdat het warm was en het heel erg waaide, of vanwege alle bush geluiden. Om 7 uur wordt onze douche gevuld en daarna is ons ontbijt gereed. Scrambled eggs, toast, pannekoeken, fruit, de rangers verzorgen ons goed.
We zijn ook hier de enige gasten op het moment. Om hier op deze plek eten en drinken te krijgen, zijn de rangers meer dan 4 uur onderweg heen en dus ook weer terug.
Alles werkt op zonne energie, en bereik met de telefoon is er niet.

Op zaterdagmorgen gaan we normaal naar de sportschool voor een work out, nou, die doen we deze zaterdag ook.
Om 8 uur komt Dennis, een Masai mannetje ons halen en gaan we lopend op weg naar eerst dierenafdrukken en footprints en skeletten en daarna naar Lake Natron, waar duizenden flamingo's zitten.
Het is warm, de zon brandt al aardig op ons bolletje.
Maar heerlijk om na 4 dagen in de jeep te hebben gezeten, de benen te kunnen strekken.
Het is hier een soort maanlandschap met lava velden overal. En terwijl we lopen, komen er ineens zebra's voorbij galopperen, en de giraffen staan ons te bekijken. Wat een andere wereld.
Bij terugkomst om ongeveer 11 uur een heerlijk drankje, die de ranger bij de tent komt brengen.
Even relaxen voordat de lunch geserveerd wordt. 's middags gaan we naar een waterval.
Het is klimmen en klauteren ernaartoe en op 2/3 van de route heeft Sandra haar " uit het raam gooi" momentje en durft niet verder.
Gerard gaat met Dennis en Wambura wel verder, maar glijdt uit.
Gelukkig geen nieuwe verwondingen. Na afloop gaan we in het dorp van Dennis naar de dorpskroeg voor een biertje. Dat is erg leuk.
Ondanks een wat mindere middag, toch weer een belevenis.
We dineren weer heerlijk en slapen goed.

Liefs van Gerard en Sandra

• 11 September 2013 - 19:00

Ellen Titre:

Wat een ervaring om in een privétent tent te slapen en zo goed verzorgd te worden.
    Spannend dat klimmen. Sandra, goed dat je zelf kijkt wat je aandurft.
    Jullie missen de sportschool in ieder geval niet.
    Pas op voor de zon en veel plezier.

Liefs van Ellen en Louis

• 11 September 2013 - 20:04

Olga:

Waarom moesten jullie naar het postkantoor? Een ansichtkaart met Nederlandse postzegel posten soms? Ik ben benieuwd of ze meewerken.

• 11 September 2013 - 21:35

Astrid:

Leuk om te lezen allemaal. Lijkt alsof ik achter een gordijntje meekijk!