KAribu in Kilimanjaro en Tarangire - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu KAribu in Kilimanjaro en Tarangire - Reisverslag uit Karatu, Tanzania van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

KAribu in Kilimanjaro en Tarangire

Blijf op de hoogte en volg Sandra

04 September 2013 | Tanzania, Karatu

Lieve familie en vrienden,

Onze reis is begonnen. Op 2 september vlogen we met de KLM naar Kilimanjaro Airport. Buurman Bert was zo lief instaat Schiphol te brengen en na de nodige handelingen daar konden we in het vliegtuig stappen. Prima stoelen met extra been ruimte , zat vast al bij de prijs in, maar was wel heel prettig.
We hebben een prima vlucht gehad, 8 uur en 40 minuten en ' s avonds om kwart voor 8 lokale tijd landden we in Tanzania.

Daar begon het avontuur pas echt.
Omdat Tanzania relatief dicht bij de Evenaar ligt, is het al pikke donker.
Na onze tassen bij de bagage band te hebben gehaald, liepen  we naar buiten, alwaar zo'n  50 Tanzaniaanse chauffeurs stonden, allen met naambordjes.
En ja hoor, na wat speurwerk zagen we een bordje met SCHILD 2x.
Dat was onze chauffeur die ons naar onze lodge zou brengen.
De rit was 5 minuutje, zoals hij dat zei net als Churandy Martina.
Maar voordat hij het busje aan de praat had moest eerst de accu een paar klappen krijgen.
Over een hobbeldebobbel weg kwamen we bij onze lodge aan.
Gauw even opfrissen en vervolgens onze trouwdag vieren met een diner aan de voet van de Kilimanjaro. Dat was weer eens iets anders dan eten aan de Hoornse haven.
Daarna vroeg slapen.

Dinsdag 3 september.
Na een lekker ontbijt worden we om 9 uur opgehaald door onze chauffeur Wambora voor de komende 9 dagen. We hebben een join in safari, maar we zijn de enige gasten, dus we hebben echt een privé chauffeur.
We zijn eerst gaan rijden richting Arusha en daarna naar Tarangire National Park.
De rit is al een belevenis, over slechte hobbel wegen, kuddes vee op en lans de weg, brommers, fietsers, van alles beweegt op de weg. Onderweg worden we door de Tanzaniaanse politie aangehouden, omdat de voorruit van de jeep gebarsten is. Maar we mogen doorrijden. Eenmaal gearriveerd in Tarangire eerst ons lunchpakket genuttigd en daarna wilde beesten spotten. Het dak van de jeep ging omhoog, zodat we lekker konden staan en alles konden zien.
We hebben wel honderden gnoes en zebra's gezien, impala's, giraffen en badderende olifanten.
Ook heel veel kleine dieren, prachtig gekleurde vogels, gewoon zo fel, dat zie je bij ons niet.
De olifanten zijn toch wel heel groot, en zo mooi. Heerlijk slurpend uit de rivier of lekker stoeiend, daar kunnen we uren naar kijken.
Ook een leeuwin gezien, die op de loer lag voor een prooi, maar het toch te warm vond, want ze liep weg.
Warm is het hier wel, zo'n  30 graden.
Aan het eind van de dag de reis van 2 uur weer hervat naar onze nieuwe lodge, waar we de komende 3 nachten verblijven.

Onze lodge ziet er goed uit en na een goed diner met een wijntje of 2 , heerlijk slapen.
Want van zo'n indrukwekkende dag wordt je toch moe.

Liefs van Gerard en Sandra

• 04 September 2013 - 23:16

Iris:

Jeetje wat gaaf! Ik wordt alweer helemaal jaloers... Leuk om te lezen hoor.

Sandra en Gerard, geniet van deze mooie reis!

Gr. Iris

• 05 September 2013 - 13:45

Lenny:

Dat klinkt echt heerlijk, ik ben weer even terug in Uganda. Het enige wat ik niet mis is het extreem vroeg opstaan :)

• 05 September 2013 - 20:40

Ellen:

Wat een bijzondere manier om jullie trouwdag te vieren.
    Ik zal het hier ook eens voorstellen.
    In een paar dagen hebben jullie al zoveel beleefd.
    Prachtig, om al die dieren in echt te zien.
    Heel veel plezier.

Liefs van Ellen en Louis

• 06 September 2013 - 18:59

Astrid En Jos:

Prachtig zo'n land! Geniet ervan. Hopelijk is dat gehobbel uit te houden met je schouder Gerard! Vergeet niet een verdrijvings dansje uit te voeren om al die enge beesten buiten je logde te houden.

• 06 September 2013 - 19:39

Pa En Ma:

Wat een bijzondere reis maken jullie! Leuk om te lezen op de computer van Tom en Ingrid. Gerard, hopelijk heb je niet teveel last van je schouder/sleutelbeen door dat gehobbel. Wij hebben net gebbq' ed, in de regen.
    Nog heel veel plezier!

• 07 September 2013 - 11:21

Sandra:

Nu ook hier is ervan alles op de weg te vinden hoor...scooters, peuters die net over willen steken, katten, met de bijbehoorde hond die er achter aan komt en zelfs voor fietsers was ik niet veilig. Gelukkig heb ik ze allemaal kunnen ontwijken. Al met al klinkt het toch niet zo spannend een olifant,giraf, zebra die je vanuit je auto kan zien. Zou graag willen ruilen, dus ik verwacht heeeeel veel foto's en wacht op jullie reis verhalen. San , Gerard heerlijk ontspannen (lukt dat een beetje over die hobbel wegen?) en vooral genieten