Via Swaziland naar de kust - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu Via Swaziland naar de kust - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

Via Swaziland naar de kust

Door: Gerardensandravroom

Blijf op de hoogte en volg Sandra

29 Oktober 2011 | Nederland, Hoorn

Lieve vrienden,

Donderdagochtend waren we alweer vroeg op, en om kwart voor 8 reden we weg bij onze hut om in het Krugerpark wild te spotten. Het park is zo groot, je kunt lang niet alles zien. Wel veel dieren gezien, zelfs wilde honden, maar helaas nog steeds geen leeuw en luipaard.
Na een paar uur zijn we vertrokken, op weg naar Swaziland.

Bij de grensovergang aangekomen, begon een heel circus. Eerst een stempeltje halen, doorrijden naar de volgende post om een formulier in te vullen, met dit formulier naar de volgende post om bij loket 1 je formulier af te geven en een nieuw formulier te krijgen, dat je weer bij loket 2 mag afgeven en 50 rand (=5 euro) mag betalen.
Dan ben je 20 minuten verder en kun je Swaziland inrijden.
Dit is echt een arm land, tenminste wat we onderweg zien ervan.
Wat voelen wij ons dan decadent in onze huurauto, met al onze luxe apparatuur langs al die sloppen. Overigens voelen we ons geen moment bedreigd of bang. Kinderen zwaaien naar ons en iedereen is heel vriendelijk. Maar we houden wel de auto op slot en stappen niet zomaar uit.

Onze eindbestemming was het mlilwane wildlife sanctuary, waar we een bijenkorfhuisje hadden. Heel lief, geen luxe, maar wel een douche en toilet.eten kon in het Hippo restaurant, dat lag aan een poel met nijlpaarden en krokodillen.
Na het eten was er een traditionele Swazi dans, erg leuk om te zien.

Vrijdag een lange rit voor de boeg, om naar de kust te gaan. Eerst Swaziland uit, dat ging sneller dan erin.
Onderweg was er niet veel te beleven, en we kwamen aan in St. Lucia aan de kust.
Hier hebben we een hele mooie, luxe guesthouse, heerlijk.
We hebben in de middag meteen een boottocht gemaakt op de rivier van de St. Lucia wetlands. Hier hebben we krokodillen en nijlpaarden gespot. Het is wel koeler en het regent, maar koud wordt het niet. Lekker om af te koelen.
Daarna heerlijk gegeten in een visrestaurant met een fles wijn. Wat genieten we hiervan.

Zaterdag  na het ontbijt opgehaald met een jeep en hebben we een game drive gedaan in Cape Vidal wetlands en zijn we naar het strand geweest. Een heerlijke dag, mooi weer, goed vertoeven, heel veel moois te zien, dat is gewoon niet te beschrijven. De omgeving hier is heel anders, en zo indrukwekkend.
Nu zitten we met een glaasje wijn aan het zwembad, bij te komen en te genieten.

Het lukt niet om foto s te uploaden, die houden jullie tegoed.

Gerard en Sandra

• 29 Oktober 2011 - 14:36

Tom En Ingrid:

Het restaurant bij de hippo poel komt ons bekend voor. Net de foto's gecheckt, we hebben er geen foto van, maar we zijn vast in hetzelfde geweest. Dat grensgedoe is kennelijk ook nog niet veranderd.....

• 29 Oktober 2011 - 15:02

Petra Takes:

Hallo Sandra en Gerard, pas een week onderweg en al heel wat ervaringen opgedaan. Het klinkt fantastisch. Geniet van de culinaire verwennerij, de zon, de natuur en alle dieren. Ik hoop dat de leeuw en het luipaard ook nog voorbij komen. Kuss Petra (en Harry)

• 01 November 2011 - 11:49

San:

met veel plezier volg ik jullie verhalen.
    Het klinkt echt als een droom vakantie en volgens mij IS het ook zo.
    Blijf genieten en hou je handjes binnen boord als je vlees eters tegen komt , veel plezier!