Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Sandra Vroom - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: Gerardensandravroom

Blijf op de hoogte en volg Sandra

24 Oktober 2011 | Nederland, Hoorn

Hierbij ons eerste reisverslag vanuit Hazyview, zuid -Afrika.
Zaterdag  een lange dag gehad, vlucht naar Johannesburg was prima, en na de landing naar het hotel om lekker te slapen.
Zondag na een heerlijk ontbijt, werd onze huurauto gebracht, een witte Toyota corolla, en kwam de vertegenwoordiger van het reisagentschap al onze papieren brengen en een boekwerk met en van onze persoonlijke reis.

Daarna kon de vakantie pas echt beginnen.
We zijn in onze auto gestapt en op weg gegaan. In ZA rijdt men links, gelukkig zit het stuur dus ook wel rechts, zodat je er constant aan herinnerd wordt.
Gerard reed en Sandra gaf steeds aan : links rijden, bij rechtsafslaan grote bocht nemen en bij linksaf steeds een krappe bocht. De richtingaanwijzer zit op de plek waar wij de ruitenwisser gewend zijn en de ruitenwisser op de plek van de richtingaanwijzer. Hoe vaak we dus al de ruitenwissers hebben aangezet i.p.v de richting......
Ook moet je hier steeds voor elk stopbord echt stoppen, degene die het eerst op de kruising is, mag als eerste rijden. Men houdt zich hier keurig aan.
Wel zie je veel mensen langs de weg lopen ,ook langs de snelweg, ze steken ook gewoon te voet de snelweg over.

Na een stop gemaakt te hebben in Dullstroom, en bij het roofvogelpark gekeken te hebben, zijn we doorgereden naar Hazyview, waar onze lodge ligt. We hebben een schattig rond huisje. We zijn gauw het zwembad ingedoken om af te koelen, want het is zo' n 33 graden.
's Avonds hoor je allerlei beesten en er zitten ook in de buurt nijlpaarden. Het park is dan ook met hekken beveiligd. We hebben heerlijk gegeten in het dorp in een Afrikaans restaurant en na nog wat gelezen te hebben, zijn we gaan slapen.
Maandag rond 7 uur wakker en we zitten nu aan een heerlijk ontbijt. Vandaag een mooie rit naar het Kruger park.

Tot gauw.
Gerard en Sandra

• 24 Oktober 2011 - 14:54

Olga:

Gezellig, net of we meereizen!

• 25 Oktober 2011 - 06:19

Jose:

Hai Leuk dit kan ik bijhouden waar jullie zijn en wat jullie zien, veel plezier hoor

• 25 Oktober 2011 - 10:21

Astrid:

Een rond huisje, gezellig hoor. Van anderen hebben ik gehoord dat het Kruger Park erg mooi is! Veel plezier daar.
    Groet Astrid

• 28 Oktober 2011 - 17:17

Anja En Evert:

Wat een geweldige belevenis. Treed je in de voet sporen van tant tiny en oom wim?? Geniet met volle teugen. Liefs E en A